بسم الله الرحمن الرحیم

کلید اسرار؛ این قسمت‌:‌ حق الناس!

من یک شهروند ایرانی ام، من در مجلس قانونگذاری (مجلس شورای اسلامی) نماینده ای دارم که خودم در انتخاب آن مستقیما نقش دارم، صبح انتخابات میلیون ها کاغذ چاپ شده در انتظار من هستند تا با وسائل نقلیه مختلف خود را به مکان رای گیری برسانم و آن کاغذ ها را از زیبایی و تمیزی در آورده و آینده ی خود و مملکتم را روی آن ها سیاه قلم کنم. 1

نماینده ی من تهران، خیابان بهارستان، در مجلس شورای اسلامی کارش قانونگذاری است، بعلاوه ی یک سِری کار های دیگر!2

اخیرا مطلب جالبی خواندم :

به موجب ماده 1 قانون اصلاح قانون نظام صنفی کشور مصوب 1392/6/12، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نام «مجمع امور صنفی» به «اتاق اصناف شهرستان»، نام «مجمع امور صنفی مرکز استان» به «اتاق اصناف مرکز استان» و نام «شورای اصناف کشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر یافته.

بر اساس اعلام مرکز ملی آمار ، در سال 1390 تعداد شهرستان های ایران 397 شهرستان بوده و تعداد استان ها در سال 1394 ، 31 استان اعلام شده است.

هزینه ساخت مهر ژلاتینی (مهر و استاپ) حداقل 2000 تومان (و حداکثر 30,000 تومان) و هزینه ساخت یک تابلوی سردر یک مغازه یا اداره حداقل 30,000 تومان (و حداکثر شاید به 2 میلیون تومان هم برسد).

آیا می دانید با عوض شدن نام یک اداره ، تابلوی سردر و مهر هایی که برای تایید کردن مدارک صادره در آن مکان مورد استفاده واقع می شوند نیز بی اعتبار بوده و باید در اسرع وقت تعویض شوند و تابلو و مهر جدید جایگزین گردد؟!

هزینه مُهر های «اتاق اصناف شهرستان» ها در صورتی که ما فرض کنیم در هر اتاق اصناف فقط یک مهر وجود دارد (و فعالیت جدای هر صنف را محاسبه نکنیم) ،‌ در حداقلِ (محال)، چیزی نزدیک به 800 هزار تومان (794,000 تومان) محاسبه می گردد و همچنین تابلو های «اتاق اصناف شهرستان» ها در حداقل محال، چیزی نزدیک به 12 میلیون تومان (11,910,000 تومان) محاسبه می شود.

هزینه مُهر های «اتاق اصناف مرکز استان» ها با همان شرح، در حداقل محال ، برابر با 62 هزار تومان محاسبه می شود و همچنین هزینه تابلو های «اتاق اصناف مرکز استان» ها با شرح فوق و در حداقل محال، چیزی نزدیک به 1 میلیون تومان (930,000 تومان) محاسبه می گردد.

هزینه مهر «اتاق اصناف ایران» در حداقل محال، برابر با 2000 تومان و همچنین هزینه تابلوی «اتاق اصناف ایران» در حداقل محال، برابر با 30 هزار تومان محاسبه می گردد.

جمع هزینه مهر های شهرستان ها و مراکز استان و اداره مرکزی کشور در حداقل محال، برابر است با 858,000 تومان

جمع هزینه تابلو های شهرستان ها و مراکز استان و اداره مرکزی کشور در حداقل محال، برابر است با 12,870,000 تومان

جمع هزینه های تابلو و مهر کل کشور در حداقل محال، برابر است با 13,728,000 تومان که تقریبا برابر است با هزینه متوسط یک خانوار روستایی در سال 95 بر اساس اعلام رسمی مرکز ملی آمار3

*این تخمین هزینه ها در حداقل قیمت انجام شده (که واقعا در این مقدار محال است که خرج شده باشد) و با یک حساب ساده می توان به قیمت های نجومی در حدود 200 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان رسید

*بماند اینکه عوض شدن نام اداره به منزله ی عوض شدن سربرگ های چاپ شده برای استفاده در مدارک نیز هست که خود دارای هزینه های هنگفت دیگری است (مشابه این خرج ها بسیار است برای تعویض نام یک مرکز اداری)

حُسنِ خِتام:

اصل 84 قانون اساسی‌:‌هر نماینده در برابر تمام مردم مسئول است

محمد علی حمیدی

1396/4/29


 1- اصل 62 قانون اساسی : مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم و با رای مخفی انتخاب می شوند تشکیل می گردد...

2- مثلا اصل 76 قانون اساسی: مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد :)

3- فایل PDF چکیده آمار هزینه و درآمد در کشور، سال1395 : دانلود کنید ، جدول 5 مورد نظر بوده